Colectie de lucruri faine

Bilanţul Responsabilităţii Sociale pe 2008

with 2 comments

Dragoş Dehelean m-a invitat să particip la realizarea Bilanţului Responsabilităţii Sociale pe 2008. Clar avem nevoie de un astfel de bilanţ şi sunt foarte curioasă să văd dacă au evoluat lucrurile faţă de anul trecut.
Mulţumesc pentru invitaţie! Iată şi răspunsurile mele:

1. Care sunt primele 3 companii din România pe care le apreciezi cel mai mult pentru implicarea în societate şi de ce?

O campanie care merită toată atenţia este Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri, realizată de cei de la P&G. Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant din Târgu-Mureş (IBCvT), specializat în intervenţiile la copiii care suferă de malformaţii cardiace, are în prezent un singur bloc operator şi o echipă specializată în astfel de intervenţii, putând opera anual aproximativ 270 de copii din cei 900 care necesită intervenţie chirurgicală. Campania îşi propune să creeze solidaritate socială pentru a salva cât mai mulţi copii cu probleme cardiace şi pentru a informa şi responsabiliza publicul cu privire la gravitatea acestor probleme.

De asemeni, mi-a plăcut foarte mult şi campania celor de la Vodafone: O şansă pentru viaţă. “Astfel, Asociaţia React, Uniunea Naţionala a Studenţilor din România şi Vodafone România am hotărât să ridicăm mănuşa şi să răspundem provocării. Ne dorim să te convingem să donezi sânge pentru cei care au nevoie. De ce? Pentru că tu, care citeşti aceste rânduri, reprezinţi o şansă pentru viaţa.

Şi să nu uităm de Petrom. Mesajul, România va creşte prin bun-simţ şi responsabilitate, mi se pare foarte bun si a prins destul de bine la publicurile de toate felurile. Iată un spot foarte bun:

2. În ce măsura marile companii din România au răspuns în 2008 aşteptărilor tale în privinţa implicării în societate?

Nu pot spune că au răspuns într-o mare măsură aşteptărilor mele. Chiar daca au început să apară campanii de calitate, totuşi mai avem de lucrat la partea de comunicare si de implementare a ideilor bune.

3. Ce aşteptări ai de la companiile din România, în privinţa responsabilităţii sociale, în 2009?

Mă aştept ca lucrurile să fie facute mai bine, din toate punctele de vedere: implicarea activă a companiilor în rezolvarea unor probleme grave (suntem departe de a ajunge măcar la jumătatea traseului), o finalitate cât se poate de clară a inţiativelor lor şi o comunicare cât mai transparentă.

Şi desigur, mi-ar plăcea să existe mai multă grijă pentru domeniul cultural.

4. Cum crezi că le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, şi în special pe cele de la care cumperi, să fie mai responsabile în 2009?

Folosind serviciile celor care au o preocupare în acest sens. Voi fi un observator activ al companiilor care sunt sau nu sunt responsabile şi voi încerca să atrag atenţia atunci când lucrurile nu sunt aşa cum ar trebui să fie/sunt aşa cum ar trebui să fie.

Advertisements

Written by Nona

February 22, 2009 at 1:48 pm

Posted in PR

Tagged with

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. implicarea sociala a companiilor este, in mod evident, tot o forma de promovare. mai sofisticata, mediata, dar tot promovare. ar fi interesant de stabilit anumite criterii in functie de care sa putem stabili eficienta sociala a acestor campanii.

    sigmund131

    October 21, 2009 at 2:08 pm

    • Da, asa este. Din punct de vedere strategic, asta ar fi primul lucru la care ar trebui sa ne gandim 🙂

      Ramane de vazut cum vor evalua lucrurile in viitorul apropiat si daca aceste campanii isi vor atinge scopul.

      Nona

      October 28, 2009 at 2:15 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: